Nejen barvy ale i střih hrají v průmyslu velkou roli. Lidé prostě vybírají své oděvy především podle těchto dvou kritérií. Oblečení musí dobře padnout a odpovídat našemu vkusu, který určuje především barva nebo jejich kombinace. Mnozí z nás jsou schopni dokonce i přimhouřit oko nad nevhodným materiálem, když bude ladit podle jejich představ.
Každý z nás vyzařuje jakousi auru. Někteří jedinci jsou schopni auru za určitých okolností dokonce i vidět. Aura každého z nás totiž souvisí s čakrami a ty symbolizují vibraci ve vztahu k oblasti těla. Například žlutá barva odpovídá čakře třetí, což je energetický kanál, který zásobuje krajinu břišní. Jedná se o tenké střevo, slezinu, slinivku, játra či žaludek. Modrá se vztahuje k hlasivkám. Hrtanu a jícnu a kromě toho i ovlivňuje schopnosti hovorové řeči a hlasového projevu.
Zajímavé postavení má ale barva oranžová a červená. Zejména tedy červená, která je považována za základní čakru, která spojuje lidskou bytost se zemí. Má primární vliv na rozmnožování a funkci pohlavních orgánů.
Na francouzské univerzitě byl prováděn průzkum, kterého se zúčastnilo kolem 120 studentů. Ti byli následně rozděleni do čtyř skupin a každá z nich si prohlížela fotografie té stejné studentky. Každá ze skupin ale měla k dispozici fotku této dívky v jinak barevném tričku. Barvy byly bílé, zelené, modré a červené. Cílem bylo zjistit míru atraktivity a výsledky byly jednoznačné. Červená barva zvítězila na plné čáře. Ve hře byla dokonce i ochota k sexu na prvním rande. Nikdo se ani nepřikláněl k dívce, která měla na sobě bílé nebo zelené triko.
Pokus dále pokračoval a to hodnocením atraktivity podle délky sukně nebo výstřihu. Výsledky byly více než zajímavé. Přednost měly fotky, kde byla dívka oblečena v barvě červené a to i když byl výstřih nebo délka šatů mnohem delší, než například hluboký dekolt a minisukně, která měla bílou nebo zelenou barvu.
Červená barva v módním průmyslu